Fratia
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

Revista Didactic.ro-ianuarie 2010

In jos

Revista Didactic.ro-ianuarie 2010 Empty Revista Didactic.ro-ianuarie 2010

Mesaj  Admin Sam Ian 23, 2010 10:59 am

Știri din educație
Cum se vede învățământul de la Oxford sau Harvard

Prin intermediul celor mai buni studenți români care studiază la universități de prestigiu din străinătate, EVZ încearcă să surprindă care sunt diferențele dintre sistemul nostru de învățământ și cel de afară. Cea mai importantă concluzie este că de la cursuri până la timp liber, de toate se ocupă universitatea.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=260

UE își face propriul sistem de clasificare a universităților

Proiectul european de clasificare va fi dezvoltat timp de doi ani, urmând să fie implementat începând cu 2011. La acest proiect care se vrea o alternativă la deja împământenitele sisteme de clasificare globală cum sunt celebrele topuri 500, va lucra consorțiul germane-franco-belgiano-olandez CHERPA, care beneficiază din partea UE de un buget de 1,1 milioane de euro.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=261

Concurs de roboți

La concurs au participat 18 echipe cu 54 de studenți din anul trei ai Facultății de Matematică și Informatică din cadrul Universității "Babeș-Bolyai" care au prezentat proiecte ca robot zugrav, robot grădinar, robot curățenie, BarmanBot, RoboFarming, Shoes Sorter, Robot constructor, Robot culegător fructe, Robot pentru udat flori, Robot care taie copaci, Robot Magazioner DVD.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=262

"Drumul spre celebritate" - concurs pentru tinerii artiști

În perioada ianuarie-iunie 2010, Centrul Cultural "Palatele Brancovenesti" si Radio Romania Cultural organizeaza la Palatul Mogosoaia 12 spectacole-concurs intitulate Drumul spre celebritate, in cadrul proiectului Mogosoaia - Palatul sperantelor.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=263

Articolele Cancelariei Naționale
Eliminarea barierelor din relația profesor-elev, Prof. Livia Buciuman, Colegiul Economic "Nicolae Titulescu", Baia Mare

Procesul de predare-învățare este unul complex, iar când profesorul și elevul nu păstrează o relație optimă, acesta poate deveni chiar sinuos. Această relație de interdependență poate fi umbrită de atitudini ce vin atât din partea profesorului, cât și din partea elevilor. În aceste condiții, profesorul poate fi și este acuzat adesea că se limitează la predarea acelorași noțiuni și, mai ales, după aceleași tehnici de predare, că nu știe să interacționeze cu elevul, nemotivându-l astfel.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=264

Metode interactive de predare - învățare în cadrul orelor de istorie, Prof. Prisacariu Elena Mihaela, Colegiul Tehnic "Dimitrie Ghika" Comănești

Noile cerințe ale demersului educațional impun restructurarea lecției de istorie în direcția folosirii mai frecvente a metodelor interactive de predare-învățare. Ele schimbă rolul profesorului în clasă, el devenind moderator al unei dezbateri de idei și probleme, susținător al motivației și interesului elevilor pentru istorie, ghid al elevilor în procesul de dobândire de noi competențe, deprinderi și cunoștințe. Odată cu deplasarea accentului de la profesor la elev, noile metode îi stimulează pe elevi să înțeleagă mai bine logica fenomenelor și faptelor istorice, stimulează formarea de opinii personale argumentate, încurajează munca individuală dar și spiritul de echipă, contribuie la formarea de deprinderi și atitudini durabile.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=265

Rolul comunicării nonverbale în mediul școlar, Stoica Aura, Școala cu clasele I-VIII Țuglui, jud. Dolj, specialitatea istorie

Într-o comunicare cu dominantă verbală, cum este și cea educațională, comunicarea nonverbală și cea paraverbală nu se adaugă verbalului, ci formează un întreg bine structurat, complex și convergent. Definițiile comunicării nonverbale sunt foarte variate și majoritatea acceptate, diferența constând în modul de abordare a procesului de transmitere a semnalelor nonlingvistice.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=266

Jocul - metoda interactivă de predare - învățare a unei limbi moderne, Prof. Stăncilă Andreea Olguța, Liceul Pedagogic D.P. Perpessicius, Brăila

Spre deosebire de metodele tradiționale de predare a unei limbi străine, metodele moderne implică interactivitatea, participarea directă a celor instruiți în procesul de predare-învățare. Una dintre metodele interactive utile pentru învățarea unei limbi moderne este jocul. Lucrarea de față se concentrează pe o serie de exemple de jocuri didactice utile în predarea limbii engleze. Jocul poate duce la asimilarea noțiunilor mult mai ușor, creând un mediu relaxat de învățare și contribuind la dezvoltarea imaginației, a aptitudinilor și creativității elevilor.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=267

Tendințe europene în formarea competențelor în matematică, Prof. Oprișor Valerian, Liceul Teoretic "Iulia Zamfirescu", Mioveni, Argeș

În epoca actuală ritmul alert al dezvoltării și competiției în toate domeniile de activitate ne impune să gândim repede și bine, iar afirmația că este nevoie de matematică este insuficientă. Se poate susține că nu se poate trăi fără matematică. Matematica este știința conceptelor cele mai abstracte, de o extremă generalitate. Ca "abstracțiuni ale altor abstracțiuni", ele se construiesc la diferite "etaje", prin inducție, deducție și transducție.
http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&what=afiseaza&newsletter_id=33&aid=268

Didactic.ro si SuntParinte.ro prezinta:
Grupuri:

Căutați o nouă modalitate de a intra în legătură cu părinții din clasele dvs?Vă invităm să vă alăturați grupului
http://www.suntparinte.ro/component/content/article/492

[size=12]Articole și activități practice


Cum să economisești timp în mediul online[size=12
http://www.suntparinte.ro/generatia-virtuala/97/876-cum-sa-economisesti-timp-in-mediul-online

Absenteismul școlar
http://www.suntparinte.ro/invatare/62/795

[size=12]Cum îl înveți să fie generos

http://www.suntparinte.ro/grupul-de-prieteni/75/820

[size=12]Ce jucării cumpărăm școlarilor?

http://www.suntparinte.ro/comportament-si-educatie/72/838

[size=12]Și oamenii celebri au fost copii... Ion Creangă

http://www.suntparinte.ro/dezvoltare-emotionala/73/877-si-oamenii-celebri-au-fost-copiiion-creanga

Cum decorăm camera copilului cu fulgi de nea
http://www.suntparinte.ro/activitati-practice/101/867-fulgi-de-nea-

[size=12]Cum realizăm un brăduț

http://www.suntparinte.ro/activitati-practice/85-arta-si-indemanare-prescolar/786-bradulet-bradutul-meu

[size=12]Sondaj

În ce măsură influențează dependența de jocul pe calculator rezultatele școlare ale copiilor?[/size
http://www.suntparinte.ro/sondaje?id=20

[size=12] BitDefender Online Scanner: scanați-vă gratuit calculatorul

http://www.didactic.ro/index.php?cid=newsletter&newsletter_id=28&what=afiseaza&aid=193
Vizitatorii Cancelariei Naționale pot beneficia acum de un serviciu gratuit de scanare antivirus și antispyware a calculatorului personal: BitDefender Online Scanner.

[size=12]Despre cursuri de formare aflati la:
http://www.didactic.ro/formare

Caseta editorial

Revista electronică Didactic.ro este înregistrată cu ISSN 1884-4679 la Biblioteca Națională și este editată lunar de Didactic.ro, Cancelaria Națională a cadrelor didactice din România.

Didactic.ro este un serviciu oferit de INTUITEXT, compania de software educațional a grupului Softwin.

INTUITEXT - Didactic.ro
Șoseaua Pipera-Tunari nr. 1/VII
Nord City Tower, etaj 2
Voluntari, Ilfov
Tel: 021-408 56 00
Fax: 021-233 07 63
E-mail: newsletter@didactic.ro

Condiții de publicare în Revista electronică Didactic.ro

Dascălii care doresc să publice în Revista electronică Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

- se trimit numai documente WORD, de maximum 3 pagini, redactate cu Times New Roman, cu mărimea fontului 12, spațiere la 1,5 rânduri;

- textele trebuie să fie obligatoriu cu diacritice și să conțină la final numele și titlul didactic al autorului, școala și localitatea la care predă acesta;

- documentele WORD trebuie să fie denumite cu titlul materialului;

- în cazul în care au fost folosite surse bibliografice, în mod obligatoriu acestea trebuie precizate la finalul materialului.

Articolele se primesc la adresa newsletter@didactic.ro și intră automat în procesul de selecție pentru publicarea în revista electronică. Nu se trimite mesaj de confirmare a primirii articolelor sau a acceptării lor spre publicare.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 238
Puncte : 733
Reputatie : 0

https://dialog-fratia.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum