Fratia
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

REVISTA Initiative didactice

In jos

REVISTA Initiative didactice Empty REVISTA Initiative didactice

Mesaj  Admin Joi Noi 12, 2009 11:45 pm

Inițiative didactice
ISSN 1841-1509

Stimată doamnă / Stimate domn,

Inițiative didactice este o revistă de știință și educație,la nivel național , care apare la Editura Delta Cart Educațional din Pitești.
Dacă aveți preocupări publicistice în domeniul învățământului, vă rugăm să colaborați cu noi. Revista Inițiative didactice este în al cincilea an de apariție și dorește colaboratori din toată țara. Pentru publicarea unui articol trebuie să îndepliniți următoarele condiții:
1. să trimiteți articolul ( de maximum două pagini) prin e-mail la adresa stef_m81_stf@yahoo.com sau pe o dischetă sau CD (conform anexei) și eventual listarea pe hârtie (aproximativ 1-2 pagini A4) prin Prioripost sau scrisoare recomandată la adresa de mai jos;
2. să achitați prin mandat poștal ,la adresa de mai jos, suma de 30 RON, reprezentând cheltuieli de editare, prețul revistei și cheltuieli de expediție. Veți primi, fără alte taxe, un exemplar din Revista Inițiative didactice în care a apărut articolul semnat de dvs.
Articolele primite până pe data de 1 ale lunii vor fi publicate în numărul din luna respectivă al revistei. Puteți trimite mai multe articole, care vor fi publicate eșalonat în numerele următoare.
Persoanele care publică articole în minimum 5 numere ale revistei vor primi un certificat de colaborator.
Revista apare și pe perioada vacanței de vară.
Pentru relații suplimentare și pentru trimiterea banilor prin mandat poștal persoana de contact este:
Elena A. Ștefănescu,
B-dul Petrochimiștilor, bl. B21, sc. B, ap. 22,
Pitești, jud. Argeș, cod poștal 110159
tel. 0248-218.887
0348809369
mobil: 0727-125.160.
0740213141
e-mail:stef_m81_stf@yahoo.com

Instrucțiuni pentru autor:

Predarea materialului
Important:regula generală este aceea de a se prezenta documentul cât mai simplu,
doar cu text.
1.Trimiteți lucrarea folosind dischete de bună calitate.Nu folosiți dischete vechi sau cu defecte.Dacă aveți posibilitatea,puteți trimite varianta electronică( fișierul) prin e-mail la adresa:stef_m81_stf@yahoo.com
2.Folosiți numai sistemele de operare DOS,Windows 95,Windows 98,Windows XP.
3.Toate fișierele trebuie să poată fi citite și să nu conțină viruși.
4.Trimiteți doar fișierele care conțin articolul.Ștergeți orice alte materiale.
5.Păstrați întotdeauna o copie.Nu trimiteți unica dischetă existentă.
6.Puneți pe dischetă o rezervă a textului lucrării ( o copie),într-un alt director.
Dischetele se defectează foarte ușor și există riscul să nu poată copia fișierele.
7.Însoțiți discheta cu o listare pe hârtie a textului.Listarea și manuscrisul trebuie să fie identice.
8.Nu copiați pe dischetă shortcut-uri ale documentului,ci numai fișierele cu extensie DOC.
9.Materialul trebuie să înceapă cu titlul articolului , urmat de numele dvs., școala sau instituția unde activați . Apoi urmează textul articolului ( conținutul), bibliografia, ( titluri de cărți,se dau în limba originală și se culeg în italice(cursive) ; la fel periodicele- reviste,ziare,almanahuri,buletine,colecții de legi . Exemplu : Alexandru Graur,Capcanele limbii române,Editura Științifică și Enciclopedică,București,1976 ).La final scrieți, numai pentru redacție,telefonul sau adresa de e-mail unde puteți fi contactat .Acesta nu va fi pu- blicat.
10.Pentru culegerea materialului utilizați , de preferință, editorul de texte Microsoft Word.
11.Culegeți textul în mod obligatoriu cu diacritice.Utilizați un format A4,folosind de preferință,fontul TIMES NEW ROMAN de dimensiune 12.
12.Dacă sunt necesare ecuații , fracții , sume ,integrale sau alte formule matematice complexe folosiți editorul de ecuații al MSWord.Nu desenați formulele!
13.Însoțiți articolul cu ilustrații,dacă vi se par oportune;trimiteți fotografiile sau de-senele pe hârtie.Ele vor fi transpuse în format electronic și introduse ulterior în fișier.
14.Notați pe spatele fotografiei sau ilustrației numarul alocat acesteia . Folosiți un creion moale și evitați scrierea cu pixul.Prin apăsare,fotografiile se pot deteriora.
15.Dacă este posibil păstrați o copie a ilustrațiilor . Nouă trimiteți-ne întotdeauna originalele.

CUPRINS

ÎNVĂȚĂMÂNT UNIVERSITAR
Analiza șomajului în România comparativ cu alte țări est europene, student Nicoleta VOICULESCU,
student Olivia UNGUREANU 5
ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL
Testing speaking skills. Studiu de specialitate: Some difficulties
in testing the speaking skills, prof. Ionela AVRAM 7
Studiile tematice, premise ale proiectelor educative extracurriculare, prof. psiholog Ioana CHERECHIANU 7
Nichifor Crainic, prof. Elena-Diana CIOBANU 9
Mituri – viața de apoi în textele egiptene, prof. Corina OPRESCU 11
Apprentissage du vocabulaire : la lecture préscolaire serait bénéfique, prof. Gabriela PANOIU 12
Pour une pédagogie de l’erreur – Etude de specialite,
prof. Gabriela PANOIU 13
In praesentia?… In absentia?…, prof. Simona TĂMAȘ 14
ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL
Subordonarea – noțiuni generale, prof. Mihaela BUMBARU 16
Operativitate în ședințele cu părinții, prof. Nicolae CEAUȘOGLU 17
Curriculumul la decizia școlii, prof. Maria CHELTUIANU 18
Plan de lecție, prof. Maria Veronica CHIRCA 19
Plan de lecție, prof. Maria Veronica CHIRCA 21
Proiect didactic, prof. Maria Veronica CHIRCA 23
Plan de lecție, prof. Maria Veronica CHIRCA 25
Selecția sportivă, prof. Maria Veronica CHIRCA 27
Pricipiile de instruire în educația fizică,
prof. Maria Veronica CHIRCA 29
Studiu de specialitate – Săritura în înălțime cu răsturnare dorsală, prof. Maria Veronica CHIRCA 31
Studiu de specialitate – Săritura în înălțime cu răsturnare dorsală, prof. Maria Veronica CHIRCA 33
Studiu de specialitate – Aruncarea discului la atletism,
prof. Maria Veronica CHIRCA 34
Studiu de specialitate – Aruncarea discului la atletism,
prof. Maria Veronica CHIRCA 35
Creșterea eficienței activității managerului,
prof. Mugurel-Alin CIOBANU 36
Le document authentique en classe de FLE,
prof. Monica-Georgeta COLBAN 38
Apa, graniță sau pod către viață, prof. Magdalena Iulia CRIVAC 39
Numeralul de identificare, prof. Sorina GARDIN 40
Locul și rolul strategiilor de predare-învățare în procesul instruirii la matematică, prof. Oana Corina GĂINĂ 40


Strategii didactice interactive – jocul de rol la ora de istorie, prof.ANGELICAGĂLĂȚANU 41
Să călătorim prin Europa. Ziua Europei – 9 mai 2009,
prof. Alina Mirabela MALOȘ 43
Școala ca sursă a violenței, prof. Anișoara MARELE 44
Procesul literar, modalitate de receptare creativă a textului literar, prof. Tanța NANU 45
Aspecte de metodică în predarea locuțiunilor verbale, substantivale și adjectivale, prof. Ion PĂUNESCU 47
Modalități de atragere a elevilor în studiul chimiei și spre chimie – disciplinele opționale, prof. Daniela SCARLII 48
Ar fi de dorit…, prof. Gigi SCARLII 49
Using Word Processing Effectively with Young Learners
of English (1), prof. Ioana STĂNCUȚ 49
L’évolution du roman canadien de la campagne à la ville – studiu, prof. Maria Lucia TOMA 50
Gabrielle Roy – une femme écrivain d’origine canadienne,
prof. Maria Lucia TOMA 52
ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR
Strategii de receptate a personajului literar – tradiție și modernitate, înv. Valerica AIFTINCĂI 54
Activitățile extracurriculare, mijloc de formare a conștiinței moral-civice, inst. Maria ASIMINOAEI 55
Modalități de prevenire a comportamentului agresiv,
înv. Teodora Livia BARNA, înv. Carmen Livia DANCIU 57
Pădurea, prietena copiilor, înv. Mihaela BĂLĂCIAN 57
Învățătorul și visele sale, inst. Oana BÎRZU 59
Rolul școlii în păstrarea obiceiurilor și tradițiilor la români,
inst. Virginica BOBOCEA 59
Problematica jocului în literatura de specialitate,
înv. Maria BREJE 61
Manualul de geografie ca resursă a instruirii, Tatiana CHIRĂNUȘ 62
Învățarea bazată pe probleme – abordare modernă în educație,
inst. Roxana CHIRTEȘ 63
Violența în școală – definiție, cauze, efecte,
înv. Gabriela CIMPOEȘU 64
Apa pentru viață, apa pentru viitor,
inst. Nicoleta-Iuliana CIORNEI 65
Evaluarea, tehnici de evaluare,
înv. Smaranda-Mihaela CIUBOTARU 66
Studiu asupra aspirațiilor copiilor, inst. Marian CIUPERCEANU 67
Jocul didactic matematic, inst. Ioana CÎMPEANU 68
Natura, educația ecologică și viața noastră,
înv. Iulia Adriana CÎRLESCU 69
Dezvoltarea potențialului creativ al elevilor din învățământul primar (studiu), înv. Delia-Georgeta COSTEA 71
Un joc inepuizabil – Tangram, înv. Doina CRIȘAN 72

Set de exerciții pentru dezvoltarea exprimării orale a copiilor
cu CES, inst. Fulvia CRISTEA 73
Cunoașterea personalității elevului-factor important în relația învățător-elev, înv. Aurelia DEJU 74
Consilierea vocațională – formă de socializare și învățare,
inst. Aurel DINEȚ 76
Efectele frustrante ale aprecierii școlare, inst. Aurel DINEȚ 78
Munca – rod al încununării tuturor cunoștințelor dobândite
în cadrul disciplinelor, înv. Virginia DRAGOMIR 79
Familia – principalul partener al educației,
prof. drd. psihoped. Cristina DUMITRU 80
Calitatea în educație, între teorie și practică,
inst. Carla Andreea Florina FERICIAN 81
Plan de acțiune pentru o mai bună cunoaștere a procesului
de formare a grupului informal în școală, inst. Liliana IANCU 82
Evaluarea prin portofoliu – o alternativă la evaluarea prin metode tradiționale, înv. Geanina ISTICIOAIA 84
Ce este succesul școlar al elevului din clasa I? (studiu),
înv. Elena Gioconda LOGHIN 85
Rolul profesorului și al directorului în proiectarea și dezvoltarea
de curriculum, inst. Mireluș Emilia LUNGULESCU 86
Școala Waldorf – o alternativă educațională, prof. Ion MOATĂR, inst. Loredana MOATĂR 87
Teoria inteligențelor multiple, metodă modernă de descoperire
a capacităților intelectuale, Doina PAGA 88
Reforma educației – Descentralizarea învățământului românesc, înv. Venera-Clara PESCARU, înv. Aurel PESCARU 90
Educația ecologică a elevilor din ciclul primar,
inst. Eva Petronela PINTILIE 90
Exercițiile de imaginație și reușita compunerilor,
inst. Monica PLEȘCAN 92
Disciplina opțională și jocurile de altă dată,
prof. Monica PODOREANU, înv. Constantina GROZIA 93
Metoda proiectului aplicată în învățământul primar,
inst. Constantina POPA 93
Să protejăm natura! (elemente de educație ecologică la ciclul primar), înv. Elena SANDU 95
O carte este un dar, pe care îl poți deschide iar și iar…,
inst. Silvia SIMUȚ, Viorica MITRAN, Luminița PETCA, Rodica FOLTUȚ, Elena PAVEL și Romelia CIARNĂU 96
Unele posibilități de integrare și valorificare a metodei problematizării în predarea-învățarea matematicii la clasa a III-a, înv. Bianca Lăcrămioara SÎRBU 96
Formarea continuă a cadrelor didactice în noua viziune europeană, inst. Lăcrămioara STRATON 97
Managementului clasei de elevi. Rolurile manageriale ale cadrului didactic, înv. Ana-Maria ȘANDOR 99
Modalități de rezolvare a conflictului la ciclul primar,
inst. Florica ȘERBAN 100

Micii economiști. Opțional de educație economică,
inst. Liviu ȘERBAN 101
Rolul comunicării în procesul educațional – Studiu,
înv. Elena ȘTEFĂNESCU 103
Gestionarea unei situații de criză educațională, înv. Liviu TOFAN 104
Studiu privind fenomenul de agresivitate în școală,
inst. Ramona Ana-Maria VLASTON 105
ÎNVĂȚĂMÂNT PREȘCOLAR
Importanța jocurilor sociale în dezvoltarea relațiilor de grup,
inst. Georgeta ADAM 107
Proiect educațional „Ecogrădinița” „Zâmbește Terra, zâmbim
și noi!”, inst. Georgeta ADAM 108
Modalitați de dezvoltare a vocabularului la copiii preșcolari,
inst. Daniela AVRAM 109
De vorbă cu Ion Creangă, ed. Vasilica BALABAN 110
Let’s Play Science/ Să ne jucăm științific – de la jocul didactic
la cercetarea științifică, prof. Mihaela Elena BALINT 112
Educația timpurie – o nouă viziune în învățământul preșcolar,
ed. Mariana BĂNUȚĂ 113
Managementul stresului, ed. Georgeta CRACSNER 114
Aspecte ale gândirii creatoare la copiii preșcolari,
ed. Zoica FLOREA 116
Contribuția parteneriatului la eliminarea barierelor dintre grădiniță și școală, inst. Camelia HRIȚUC 117
Stimularea creativității prin activitățile de pictură,
ed. Delia MERTICARIU 118
Trezirea interesului pentru lectură în cadrul activităților extrașcolare, Lenuța-Adina NOJE 119
Contribuția activităților matematice la pregătirea copilului pentru școală, ed. Virginia PINTILIE 121
Integrarea copiilor cu CES în învățământul de masă – studiu
de specialitate, inst. Simona PÎRVULESCU 122
Metodele educației morale tradiționale, Olga Maria STOICA 124

Cu aleasă considerație,
Elena A. Ștefănescu,
Coordonatorul revistei
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 238
Puncte : 733
Reputatie : 0

https://dialog-fratia.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum